Головна
Реєстрація
Вхід
Середа
17.07.2019
00:33
Вітаю Вас Гость | RSS
Дібрівська ЗОШ I-III ступенів





Меню сайту

Наше опитування
На виховання особистості найбільше впливає
Всього відповідей: 795

Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

 Особливості пізнавального розвитку дітей молодшого та середнього шкільного віку 

Індивідуальний розвиток людини являє собою перехід організму на вищий щабель. Цей перехід обумовлений як фізичним дозріванням, так і психічним розвитком індивіда. Причому фізичний розвиток, удоскона­лення пізнавальних процесів, формування особистості й поведінки не мож­на розглядати як окремі, незалежні один від одного процеси. Вони є взає­мопов'язаними і взаємообумовленими сторонами одного й того самого про­цесу психофізичного розвитку особи.

Таким чином, розвиток і корекція пізнавальної сфери дитини не може проводитися без попередньої діагностичної процедури та без урахування вікових та анатомо-фізіологічних особливостей.

У розвитку пізнавальних процесів особливу роль відіграє основний вид діяльності, який визначає найбільші успіхи в даному аспекті.

Для дитини з раннього віку провідним видом діяльності є гра. Вона, поряд зі спілкуванням, є головним способом пізнання навколишнього світу дошкільнятами. Зі вступом дитини до школи під впливом навчання почи­нається перебудова всіх її пізнавальних процесів. Це пов'язане з тим, що діти включаються в нові для них види діяльності і системи міжособистісних відносин, які вимагають від них наявності нових психологічних якос­тей . Практика свідчить, що певна кількість дітей приходить до школи підго­товленими до навчального процесу, вони легко адаптуються до нових умов. Проте багато дітей приходять до школи без відповідної підготовки до нової для них соціально-психологічної ролі, зі значними індивідуальними відмінностями в мотивації, знаннях, уміннях і навичках, що робить навчан­ня для одних учнів занадто легким, нецікавим, для інших — надзвичайно важким (і внаслідок цього також нецікавим) і тільки для третіх, які не завж­ди складають більшість, воно є посильним і цікавим. Виникає необхідність психологічного вирівнювання дітей з погляду їх готовності до навчання за рахунок «підтягування» відстаючих до тих, що встигають.

Пізнавальний розвиток дітей підліткового віку визначається переважно таким видом діяльності, як навчання. Саме навчальна діяльність здійснює формуючий вплив на інтелект школяра. Проте й ігрова діяльність у цьому віці є надзвичайно актуальною та продовжує суттєво впливати на розвиток дитини. Звичайно, що ігри цього періоду стають більш досконалими за фор­мою, збагачується їхній зміст, вони перетворюються на розвивальні. І тому дуже важливо, щоб молодший школяр був забезпечений достатньою кількістю розвивальних ігор у школі і вдома та відповідним часом для таких занять. У цьому плані більш результативними є колективні ігри, які прово­дяться спеціалістами (вихователями, психологами) з ігрової терапії.

Перехід від молодших класів до середніх змінює становище дітей у сис­темі ділових та особистих взаємовідносин з оточуючими. Тому в підлітко­вому віці активізується процес пізнавального розвитку, який проходить, в основному, у формах, малопомітних як для самої дитини, так і для зовніш­нього спостерігача. Підлітки вже можуть мислити логічно, займатися тео­ретичним міркуванням та самоаналізом. Вони відносно вільно розміркову­ють на етичні, політичні та інші теми, не доступні інтелекту молодшого школяра. Особливо помітним у ці роки стає посилення свідомості та са­мосвідомості підлітка, що знаходить своє вираження в зміні мотивації ос­новних видів діяльності. Колишні «дитячі» мотиви, характерні для молод­шого шкільного віку, втрачають свою спонукальну силу. На їх місці вини­кають і закріплюються нові, «дорослі» мотиви, які спонукають до пере­осмислення змісту, цілей і завдань діяльності підлітка. Ті види діяльності, які були провідними в молодшому шкільному віці, відсуваються на другий план. Актуалізується роль трудової діяльності, а також особливої форми спілкування — інтимно-особистісної. Роль гри як виду діяльності почи­нає поступово зменшуватися в цей період, але за вмілого поєднання ігро­вих елементів з іншими видами діяльності можна досягти високих успіхів у пізнавальному розвитку підлітка.

Таким чином, актуальність і значимість ігрової діяльності в житті шко­ляра зберігається тривалий час. З огляду на це цілеспрямований розвиток і корекцію пізнавальної сфери дитини доцільно проводити у формі ігро­вих тренінгів (тренінг пам'яті, мислення, уяви тощо).

Такий тренінг проводиться у вільний від уроків час із групою учнів чи­сельністю 6—10 чол. Збираючись 2—3 рази на тиждень на одну годину, школярі під керівництвом шкільного психолога або вихователя виконують серію завдань, спрямованих на розвиток і вдосконалення пізнавальних процесів. Обов'язковими умовами успішного тренінгу є неформальна ігрова обстановка, можливість постійного спілкування з ровесниками, доброзичлива емоційна атмосфера, використання в іграх простого, жит­тєвого, добре знайомого матеріалу і головне — систематичний взаємообмін між учасниками досвідом і враженнями від занять, що забезпечує можливість їх суттєвого взаємного збагачення новими тактиками і страте­гіями пізнання навколишнього світу, Кожна гра зазвичай проводиться кілька разів на різному конкретному матеріалі. Протягом одного заняття слід проводити по 3—4 гри, як вивчені раніше, так і нові. Улюблені ігри можна проводити частіше за інші і з 'їх допомогою активно залучати учнів до підбору ігрового матеріалу.

У випадку проведення комплексних ігор слід дотримуватися їх заданої послідовності.

 


Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Зворотній зв'язок
37622 пров.Шкільний,2 с.Дібрівка Миргородський р-н Полтавська обл. Dibrivka_znz@ukr.net teacher_znz@meta.ua

Погода
Дібрівка (с.)

МОНМС України
mon.gov.ua

ПЕДПРЕСА
pedpresa.com

Copyright MyCorp © 2019